Gemeinsam mit Erik Hanke und Stefanie Hehner hat Angelika Bikner-Ahsbahs im EDeR Journal Ergebnisse aus einem Teilprojekt von Schnittstellen gestalten veröffentlicht, das an der Universität Bremen im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung gefördert wird.
Hanke, E., Hehner, S., & Bikner-Ahsbahs (2021). Reducing Fragmentation in University Pre-Service Teacher Education—Conditions and Strategies. EDeR 5(2). https://doi.org/10.15460/eder.5.2.1613
Abstract: We report on findings from a design research project in higher education that aims to overcome pre-service teachers’ experiences of fragmentation in their educational programmes in two subjects, mathematics (complex analysis and stochastics) and linguistics (Varieties of English language). Key in the design are three cycles, which we describe by the changes made in each of the two subjects and the developmental steps of the common design principle boundary crossing by design(ing). Example based, we finally illustrate our theoretical contributions, a conditional model providing four conditions for the design of interconnecting lectures or seminars and as a result of the implementation several ways of how students interlink the lecture topics in their thinking and acting.
Konkretere Beispiele für den endgültigen Entwurf für mehrere Fächer einschließlich einiger Transferheuristiken finden Sie in einem Transferpaket: Bikner-Ahsbahs, A. (2020) Spotlights Lehre. Transferpaket zur Verzahnung und Vernetzung von Fachwissenschaft und Fachdidaktik. Staats- und Universitätsbibliothek Bremen. https://doi.org/10.26092/elib/99
Schreibe einen Kommentar