Unter dem Titel Knowledge by Design in Education: Key challenges and experiences from research practice ist ein Special Issue des DBR-Netzwerks im Journal EDeR – Educational Design Research erschienen. Mit dem Special Issue wollen wir den Diskurs zu epistemologischen Fragen fortsetzen und mit der aktuellen Diskussion im deutschsprachigen Raum verbinden. Angelika Bikner-Ahsbahs, Dieter Euler, Susanne Prediger sowie Daniel Rees Lewis und Matthew Easterday (jetzt in Co-Autorenschaft mit Chris Riesbeck) haben die Beiträge ausgearbeitet, die sie beim Symposium im September 2022 gehalten haben, oder Folgebeiträge verfasst. Beiträge von Barbara Feulner, Jan Hiller und Pola Serwene, von Silvia Introna sowie von Alexa Brase sind über einen Call for Abstracts hinzugekommen.
Eine Einordnung und einen Überblick über die Artikel gibt es im Editorial, einen Kommentar zum Beitrag von Rees Lewis et al. in Gabi Reinmanns Blog.

A special issue by the DBR network has been published in the journal EDeR – Educational Design Research under the title Knowledge by Design in Education: Key challenges and experiences from research practice. With the special issue, we want to continue the discourse on epistemological questions and link it to the current discussion in German-speaking countries. Angelika Bikner-Ahsbahs, Dieter Euler, Susanne Prediger as well as Daniel Rees Lewis and Matthew Easterday (now co-authored with Chris Riesbeck) have elaborated the contributions they presented at the symposium in September 2022 or have written follow-up articles. Contributions by Barbara Feulner, Jan Hiller and Pola Serwene, by Silvia Introna and by Alexa Brase have been added via a call for abstracts. A classification and an overview of the articles can be found in the editorial, a commentary on the article by Rees Lewis et al. in Gabi Reinmann’s blog (in German).